همه مقالات

نمایش جزئیات

تعویض روغن گیربکس اتوماتیک ال90 ، تندر90 یا تندرپلاس

سرویس دوره ای ال90-سرویس دوره ای تندر90-سرویس دوره ای تندر پلاس-تعویض روغن گیربکس اتوماتیک-تعویض روغن گیربکس-روغن گیربکس اتوماتیک-گیربکس اتوماتیک-ال90-تندر90-تندرپلاس-تعمیرگاه رنو تهران-رنو تهران

تعویض روغن گیربکس اتوماتیک خودروی ال۹۰ زمان و نحوه ی تعویض آن


جهت راهنمایی و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

09393982002

تعویض روغن گیربکس اتوماتیک ال۹۰ ، تندر۹۰ یا تندرپلاس

 

در خودروی رنو ال ۹۰ ، تندر ۹۰ یا تندر پلاس که از گیربکس اتوماتیک استفاده می شود برای راحت کار کردن گیربکس و سهولت در تعویض دنده و هم چنین بالا رفتن عمر گیربکس ، از روغن استفاده می شود . در گیربکس اتوماتیک به دلیل اهمیت بالای کارکرد گیربکس و هزینه های زیاد آن روغن گیربکس باید از جنس مرغوبی باشد .

در گیربکس اتوماتیک عمل تعویض دنده و انتقال گرما توسط روغن گیربکس انجام می شود . بنابراین فشار مستقیم به روغن گیربکس وارد شده و خیلی زود خاصیت روغن از بین می رود و باید نسبت به تعویض آن اقدام کرد .

 

میزان حجم روغن گیربکس اتومات  ال۹۰ ، تندر ۹۰ یا تندر پلاس

حجم روغن گیربکس اتوماتیک در خودروی ال ۹۰ ، ۷/۶ لیتر می باشد .

 

نوع روغن گیربکس اتوماتیک  ال ۹۰

گیربکس استفاده شده در خودروی ال ۹۰ از نوع ای ال ۴ است . این نوع گیربکس  بسیار قدیمی بوده و جزء اولین گیربکس های برقی در جهان به شمار می آید .

روغن به کار رفته در این گیربکس از نوع یلو بوده و برند های ادینول  پرو  و اسو مورد استفاده قرار می گیرد .

توجه داشته باشید که حتما از روغن اورجینال استفاده نمایید .

 

نحوه ی  چک کردن سطح روغن گیربکس اتوماتیک ال۹۰ ،  تندر ۹۰  یا تندرپلاس

 برخلاف خودرو های دیگر که دارای گیج هستند این خودرو مجهز به نبوده و برای چک کردن سطح روغن گیربکس باید به تعمیرگاه رنو تهران مراجعه کنیم .

خودرو  را روی جک قرار داده و سینی زیر موتور را باز و خودرو را رو شن می کنیم . سپس پیچ تخلیه روغن گیربکس را باز کرده و روغن به اندازه شیر سماور از قسمت پایین به بیرون میریزد بنابراین سطح روغن کافی بوده ولی در صورتی که خروجی روغن کم تر از این حجم باشد یعنی سطح آن کم بوده و باید روغن اضافه شود .

 

تعویض روغن گیربکس اتومات ال۹۰ ، تندر ۹۰ یا تندر پلاس به صورت دستی

برای تعویض روغن گیربکس اتومات ال ۹۰ به صورت دستی ، ابتدا خودرو را روی جک قرار داده سپس سینی زیر موتور و تخلیه گیربکس را باز کرده ، روغن به اندازه یک لیتر خارج می شود و با آلن ۸ پیچ پلاستیکی را باز کرده و دولیتر و نیم روغن خارج می شود . همه ی قطعات را مجدد بسته و خودرو را از جک پایین می آوریم .

سپس هواکش را باز کرده و دسته دنده را بر روی خلاص یا on قرار می دهیم و در پوش بالا را باز کرده ، به اندازه ۳/۵  لیتر روغن داخل گیربکس می ریزیم .

 

تعویض روغن گیربکس اتوماتیک با دستگاه

برای تعوی روغن گیربکس با دستگاه ابتدا ۷ لیتر روغن داخل دستگاه ریخته سپس خنک کن گیربکس را باز و رابط دستگاه را به گیربکس متصل می کنیم . شلنگ های دستگاه را وصل کرده و همزمان خودرو و دستگاه را روشن می کنیم و عمل تعویض روغن گیربکس با دستگاه انجام می دهیم .

 

تعویض روغن گیربکس اتومات با دستگاه بهتر است یا به صورت دستی ؟

همیشه برای دارندگان خودرو این سوال به وجود می آید که تعویض روغن گیربکس اتومات به صورت دستی بهتر انجام می گیرد یا با استفاده از دستگاه .

طبق توضیحاتی که داده شد در تعویض روغن به صورت دستی ۵/۳ لیتر روغن استفاده می شود . بنابراین سه لیتر روغن خراب ب با روغن نو مخلوط شده و کارایی پایینی دارد ولی در تعویض روغن  با دستگاه کل روغن گیربکس تعویض شده و جای نگرانی وجود ندارد .

در نتیجه تعویض با دستگاه کارایی بالایی دارد .

 

زمان تعویض فیلتر گیربکس اتوماتیک ال ۹۰ ، تندرپلاس یا تندر ۹۰

در هر بار تعویض روغن گیربکس باید فیلتر گیربکس نیز تعویض شود. نکته حائر اهمیت در این باره استفاده از فیلتر اورجینال است.

 

زمان تعویض روغن گیربکس اتوماتیک  ال ۹۰ ، تندر ۹۰  یا تندر پلاس

زمان تعویض روغن گیربکس اتوماتیک طبق پیشنهاد شرکت رنو فرانسه ۵۰ هزار کیلومتر است .

 

 روغن گیربکس اتومات را کجا تعویض کنیم ؟

تعمیرگاه رنو تهران با به کارگیری از دستگاه های به روز دنیا و افراد آموزش دیده و با تجربه در خدمت رسانی به دارندگان خودرو رنو پیشتاز است و این اطمینان را به مشتریان عزیز می رساند که با استفاده از لوازم اورجینال عمر و کارایی خودروی خود را بالا ببرند .

 

خدمات تعمیرگاه رنو تهران :

 

تعمیر موتور

تعمیر جلوبندی

باطری سازی و تعمیر سیم کشی

نصب آپشن

دیاگ و عیب یابی

تعمیر گیربکس اتومات و دنده ای

 

 

 



جهت راهنمایی و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

09393982002